parte din trecut prezentă și astăzi

50 ani – Renault 16 – “Mașina Anului 1966”

50 ani – Renault 16 – “Mașina Anului 1966”

La începutul anului 1966 constructorul francez Renault se hotărăște să revoluționeze piața automobilelor de serie, lansând primul automobil ce avea la bază o caroserie de tip hatchback, Renault 16. În urma aprecierilor, Renault 16 a obținut titlul “Mașina Anului 1966” în Europa, titlu acordat de către COTY (Car Of The Year).

Renault 16 a obținut un număr de 98 de puncte, fiind urmat pe celelalte poziții, de Rolls Royce Silver Shadow cu 81 de puncte și Oldsmobile Toronado cu 59 de puncte.


1966_renault_16_04-0528-930x584


La începutul comercializării, Renault 16 avea trei nivele de echipare: DL, GL (care reprezenta o omologare pentru 6 locuri) și GLS, cel din urmă ajungând să fie înlocuit cu versiunea Super.
Motorul ce se afla în acea perioadă pe automobile, era un motor pe benzină, amplasat în partea din față, beneficiind de 4 cilindri în linie și având capacitatea de 1470cmc ce dezvolta 55CP.
Transmisia la rândul ei se afla în partea din față, acest model având două tipuri de cutii de viteze: o cutie manuală în 4 rapoarte și o cutie automată în 3 rapoarte.
Suspensia era una independentă la toate cele 4 roți, punțile fiind prevăzute cu bare de torsiune, bare antiruliu și amortizoare hidraulice.
Sistemul de frânare pentru Renault 16 era unul mixt, acesta având discuri pe față și tamburi pe partea din spate.

Viteza maximă pe care constructorul francez o dădea era de 142km/h și o accelerație de la 0-100km/h în 17.5s.


Text: Clau Morar

Foto: http://www.automotiveblog.co.uk/2015/08/renault-16-celebrates-50-years/