parte din trecut prezentă și astăzi

BMW 323i E21 Alpina – 1981

BMW 323i E21 Alpina – 1981

 foto: Mario Kareta

Marcă: BMW
Model: 323i E21
Motor: 2291cmc
An fabricatie: 1981

Așa cum v-am obișnuit, poveștile noastre depășesc granițele Clujului. Cea de azi ajunge în Timișoara. Groza M. Sebastian este omul a cărui poveste o veți citi azi. Are 35 de ani și lucrează în medicină. Totodată, este deținătorul unui BMW E21 323i ALPINA.

          Anul de fabricație al mașinii este 1981, motor 2291cmc, evacuare HARTGE, Cutie 5 rapoarte getrag, frane ATE față disc ventilat și perforat etrier 2 pistoanșe, spate disc.


foto: Ervin Boer

Deține mașina de 10 ani, iar povestea începe cam așa:

“Prin 1992 un vecin care avea 20 de ani pe atunci, aduce un bmw e21 323i gri cu roți alpina spoiler BBS impecabil la acea vreme în România. Într-o perioadă în care pe străzile patriei circulau: Dacia și Oltcit, BMW-ul era ceva care nu are termen de comparație acum. Chiar daca ai avea ultimul model de seria 3, nu ar fi aceeași senzație.


foto: Ervin Boer

Mă îndrăgostesc pe loc de model, dar nu orice model, trebuia să fie neapărat 323i discuri frână, toate roțile eșapament dublu stânga dreapta, faruri, turometru și desigur motor de 6 cilindri.
Anii au trecut, mașina s-a vândut, dar în aceeași perioadă, anii ’90, o vecină aduce din Italia aceeași mașină doar că albastră, ceea ce s-a dovedit a fi un lucru bun, întrucât mașina a venit fără rugină, dintr-o zonă cu puțină zăpadă. Aceasta din urmă avea să devină mașina mea dupa ani de zile, mai exact prin 2006.


foto: Wpo Photography

Doamna achiziționează o Skoda și abandonează “rechinul” pe stradă, ceea ce îmi sare în ochi. Repet, mașina era IMPECABILĂ. Trece o saptămână, două, o lună și știind a cui este mașina mă duc să întreb ce face cu ea. Vecina foarte deschisă la vorbă, mă invită în casă și începem să discutam ce bună e mașina, câte a cărat și a făcut ea, cum și-a servit stăpâna.

Cu toate acestea, a venit vremea sa o înlocuiască. Ochii mi s-au mărit și nu am ezitat să întreb: “Cât costă mașina?”, iar  răspunsul a venit: “ 450 de euro”. Bineînțeles că nu am stat pe gânduri,  urmând ca mașina să își schimbe atât proprietarul cât și garajul.”

În plus față de cei 450 de euro, domnul Groza, a invest aproximativ 10 000 de euro în restaurarea și menținerea intactă a mașinii. Cu toate acestea, consideră că efortul financiar a meritat.

Din punct de vedere al apariției sale la evenimente specifice mașinilor de epocă, subiectul nostru de astăzi a preferat să stea departe de această lume. Însă, cu toate acestea, continuă să atragă privirile trecătorilor de fiecare dată când scoate mașina din garaj.


Text: Laura Irimiaș